Pogled na jadranske otoke s jedrilice – 3. i 4. dan

Jadranski otoci s jedrilice (3. i 4. dan)

Autor: Darko S.

Četvrtak, 25.06.15.

07 h, budjenje, izvlačenje iz soba, kuhanje kave i čaja. Jutarnja higijena. Trening, razgibavanje. Uskoro stiže i doručak. Kuhana jaja, pašteta, sir, šunka. Sređivanje stola poslije doručka, pranje posuđa i lagano isplovljavanje ka Primoštenu.

Plovidba pored Drvenika Malog

Do Primoštena idemo opet kombinirano na jedra i motorom. Predivan doživljaj. Naginjanje jedrilice je fantastično, a brzine veće nego uz pomoć motora. Uživancija do neba.

Kormilarenje
Za kormilom

Pomalo smo se oprobali u kormilarenju. Naši domaćini Darko, Slobodan i Željko (Alf-Om)

Pa i ja! 🙂 A i nije nešto teško.

Klizimo dalje,  a ekipa uživa na palubi pod punim jedrom

Razvili jedra
Plaža Primošten

Oko 14 h lagano ulazimo u Primošten, bacamo sidro malo dalje od plaže i obale, a ekipa se malim čamcem upućuje u mjesto radi nabavke. Kupanje i sunčanje. Plaže Primoštena pune kupača.

Primošten

Uz ručak, onako usput, pomenem da nisam mogao ni sanjati da ću svoj 52. rodjendan provesti sa sjajnom ekipom i to na jedrilici. Žao mi je samo što nemam pravog načina da to proslavimo.

Nakon snabdijevanja dižemo sidro, širimo jedra i nastavljamo ka Šibeniku, današnjoj destinaciji. Vjetar je odličan, koristimo ga i u cik – -cak vožnji prolazimo…

Plovidba prema Šibeniku
Kapija šibenske luke

… između kopna i otoka Zlarin, sve do zidanih utvrda,

… kapija Šibenske luke.

Predivna vožnja, kombinacija korištenja bočnog i čeonog vjetra (“u orcu”). Čudna je ta fizika, aero(hidro)dinamika, ili šta god već. Idete u vjetar, a koristite njegovu snagu da vas vozi. Hm! Ne kontam!

Moje zaduženje na brodu

Ja sam se najčešće držao mehanike poput vitla i zatezao jedra.

Ulazak u šibensku luku je sam po sebi veoma atraktivan. Od tvrđava na ulazu u šibenska vrata, pa do same luke prolazi se lagano pored starih vojnih objekata bivše RM JNA. Neki objekti su i sada u funkciji mada ih je većina pretvorena u skladišta i šetališne zone.

Uskoro Šibenik

Dogovaramo kratku izlet šetnju po Šibeniku. Manjina ostaje na brodu i odmiče se od obale, jer da sidrenje nije dozvoljeno a većina se brzinski iskrcava. Ne možeš za sat vremena mnogo vidjeti, ali se može barem sjesti i popiti točeno pivo!

Šibenik

Vrijeme brzo leti. Uz dodatnu nabavku piva, ukrcavamo se lagano na jedrilice i odlazimo ka šibenskim vratima kako bi u nekoj od malih uvala našli mesto za sidrenje. Predivan dan. Pun sam utisaka. Vjetar, sunce, jedra, šetnja, smijeh, priča… Iskustva za priču koju pokušavam prenijeti.

Odlazak iz Šibenika

Sidrenje završeno. U zatonu pored naših,  tu je još nekoliko jedrilica.

Sidrenje završeno

Lagano pada veče. Večera već gotova.

Večera se puši

Suđe oprano i sredjeno.

Odlična večera

Sjedimo na “terasi” i priča priču stiže.

U nekom momentu komešanje u potpalublju. Hm, šta li je? “Nije čovječe 25 nego 52, čujem ja” Brane okreće tortu i broj 25 se pretvara u 52. Ne mogu vjerovati!!! 🙂 Torta! Rođendanska! Svjećica nema, ali broj je tu! E pa … ostao sam bez teksta. Čestitke. Ja ćutim i dišem duboko. Iznenađenje je potpuno. Predivna noć. Sa susjedne jedirlice lagana muzika. Površina mora kao ulje. Mjesec se presijava na površini. Ne ide mi se na spavanje! 🙂 Fantazija! 🙂

Rođendanska torta

Petak, 26.06.15.

Nakon buđenja, doručka i jutarnjih redovnih aktivnosti, dižemo sidro i motorom lagano krećemo ka Skradinu. Plan je proći pored Karina, malo zakačiti Bilice i onda uploviti do Krke, koliko je to moguće. Sjajna vožnja.

Prema Skradinu

Krka u donjem toku putuje kroz kanjon koji ostavlja bez daha. Nižu se fotografije. Srećemo bezbroj jedrilica Promet gust. Prolazak ispod mosta. Razne lagune. Svjetionici. Blago zakretanje ka Bilicama,

Kanjonom Krke do Skradina

fotografiranje i opet kanjonom do Skradina.

Skitnja po Skradinu
Šepurim se

Plan je da napravimo skitnju po Skradinu…

Skradin - trg
Skradin – trg

… i uzvodno do Manastira Krka.

S druge strane šibenskog mosta

Presjedamo na turističke brodove koji od Skradina voze do slapova Krke.

Turistički brodovi prema slapovima Krke

Prepuni brodići beskonačno dugo se ukrcavaju turistima i lagano, negdje oko 15 minuta klize uzvodno.

Majka Danica

Svaki pogled na vodu, stijene, zelenilo, šume je fantastičan. Turista? Koliko ti duša poželi. Cijena ulaska na brod i u Nacionalni park Krka je 110 kuna. A kao da je besplatno! Il što bi naš narod rekao “džaba” 🙂

Nacionalni park Krka

Krka, Nacionalni park, slapovi, muzeji, etno kuće, obale, voda, …  sve je fenomenalno. Jedinstveno. Vrijedilo je prošetati i obići sve ovo. Neka slike govore za sebe.

Slapovi Krke

Još nekoliko fotografija koje su snimljene predivnog dana šetanja po ovoj prirodnoj oazi.

Prirodna oaza

Tu je i ostatak turbine prve hidroelektrane u Europi. Po podacima ona je podignuta i puštena u rad nedjelju dana nego li je to uradio Nikola Tesla u USA.

Prva hidroelektrana u Europi
Slapovi Krke sa strane

U kompleksu NP Krka nalazi se i Pravoslavni manastir Krka. Ovo je samo jedan detalj tog manastirskog kompleksa.

Manastir

O čistoći vode izlišno je pričati bilo šta. Pastrmka gospodari njome, a nekoliko je česmi i izvora pitke vode.

Mostići na Krki
Voda se pjeni

I tako, lagano se vraćamo brodićem nazad u Skradin. Radio-vezom pozivamo jedrilice po nas i produžavamo naš put ka početnoj marini ,odakle smo prije 4 dana započeli turneju.

Marko se okušao u kormilarenju

I Marko se okušao malo voziti na jedra 🙂

Lagana vožnja ka marini Kremik i priprema jedrilice za vez. Pakiranje. Sjedanje u automobile i povratak u Banja Luku. Predivnih 4 dana i jedna nebeska slika za kraj!